Bouw je eigen robot
Home / Robotnieuws / De nieuwe generatie telemarketeers komt eraan!

De nieuwe generatie telemarketeers komt eraan!

TelemarketingEen charmante vrouw, met een heldere en boeiende stem, belt je op om je een aanbieding te doen voor een ziektekostenverzekering. Je denkt dat je met een doodnormale telemarketeer te maken hebt die jou een ziektekostenverzekering wil aansmeren. Hap je toe, dan gaat ‘Samanta’ jouw gegevens noteren en daarna doorverbinden met een andere collega die het gesprek voortzet.

Michael Scherer van weekblad Time overkwam dit en heeft het gesprek opgenomen. Hij werd argwanend nadat ‘Samantha’ aan de andere kant van de lijn een beetje lang doet over haar antwoorden. Hij twijfelde of hij met een echt mens te maken heeft en stelde haar de vraag: Ben je een robot? “Haha, welnee, ik ben een echt persoon!” klonk het na een paar pijnlijke seconden stilte.

Scherer blijft echter doorvragen. Samantha krijgt de woorden ‘ik ben geen robot’ niet uit haar mond. En als ze andere vragen moet beantwoorden over bijvoorbeeld welke dag het gisteren was, doet ze alsof de verbinding slecht is.


Dit is een mooi verhaal van de volgende generatie telemarketeers. Het is een stukje geavanceerde spraaktechnologie dat nog verre van perfect is.

‘Samantha’ lijkt de volgende slag van de telemarketing te zijn om kosten te besparen. Eerst virtuele robots inzetten die massaal potentiële klanten bellen. En daarna de mensen die geïnteresseerd zijn doorverbinden met een telefonist van vlees en bloed, die de koop sluit.

Merkwaardig is dat de verzekeringsmaatschappij (Premier Health Plans Inc) zich van den domme houdt, als Time contact opneemt om te vragen of ‘Samantha’ echt bestaat of niet.

(Bron/ lees verder: Time.com)

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>