Bouw je eigen robot
Home / Robotnieuws / Is deze robot-mannequin de toekomst van de retail merchandising?

Is deze robot-mannequin de toekomst van de retail merchandising?

Takashimaya, een warenhuis in Tokio, werkt samen met Dr Hiroshi Ishiguro van de Osaka University om hun concept van de volgende generatie van retail merchandising te demonstreren. Met succes hebben zij de vrouwelijke etalagepop ingezet voor hun Valentijnsdag promotie.

Ishiguro staat bekend als de meester van de levensechte robots en is het best bekend met zijn ongelooflijk realistische Geminoid lijn van androïden. Dit is de eerste keer dat zijn werk is toegepast voor commerciële doeleinden.

Met de mogelijkheid om meer dan 60 gezichtsuitdrukkingen te tonen die haar “emoties” (inclusief de mogelijkheid te geeuwen bij verveling), kan de mannequin mensen om haar heen waarnemen en met hen interacteren.

Animatronic technologie is in het verleden gebruikt om de aandacht te vestigen op retail etalages, maar ze zijn nog nooit zo realistisch of interactief geweest.

Zie de robot-mannequin:

Bron/ Lees verder: digitaltrends.com

One comment on “Is deze robot-mannequin de toekomst van de retail merchandising?

  1. cijfersenpunten on said:

    ani-matrones nemen sex-imperia over,
    niet te stuiten opmars van “private dancers”:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>